Bröd och Papper Bröd och Papper

Vanliga frågor

Hur kommer jag i kontakt med er? Tveka inte att kontakta oss om du har frågor.

Telefon: 013-280 230.

Vi gör vårt bästa för att svara men kan vara mitt uppe i brödbak. Vänligen ring igen senare eller skicka ett mail så ringer vi upp.

Du når oss under vardagar även via e-post: hej@breadandpaper.se

På lördagar har vi telefontid mellan kl.8.30-10.30. Vi har då ej möjlighet att svara på e-post så vänligen kontakta oss via telefon.

Vad gör jag om mitt bröd inte levererats? Vi gör vårt yttersta för att ditt bröd ska levereras senast kl.8 på lördag morgon. Men ibland kan oförutsedda händelser ske. Om ditt bröd inte kommit fram som det ska vänligen kontakta vår kundtjänst.

Min adress kommer inte upp som ett alternativ när jag anger leveransadress i kassan?

Vi använder oss av lantmäteriregistrerade adresser. Kan din adress vara registrerad på något annat sätt, kanske används ett annat namn än det du angett? Pröva även att skriva ”gatuadress, ort ” för att filtrera på enbart din postort.

Jag skriver in min adress i kassan men kommer inte vidare till betalning.

Jag vill skicka bröd som present till någon annan, hur gör jag?

Det är viktigt att du i första steget i kassan anger den leveransadress dit brödet ska levereras. Skriv alltså inte in din egen adress här. Du kommer sedan till Klarna betallösning. Där fyller du i nästa steg i din egen adress som faktureringsadress. Där finns även en ruta för ”Annan leveransadress”. Här fyller du återigen i NAMN och adress till den som ska motta beställningen. Vi hämtar namnet på mottagaren från dessa fält så viktigt att du inte skriver ditt eget namn.

Behöver jag prenumerera på Corren för att kunna beställa bröd? Du behöver inte prenumerera på någon av Östgöta Medias morgontidningar för att beställa bröd. Du behöver dock bo inom det område som vi levererar till.

Till vilka adresser levererar ni? Just nu levererar vi inom Kinda, Mjölbys och Linköpings kommun.

När kan jag senast beställa brödet? Du beställer dina produkter i webbshopen fram till torsdagar kl.13.00 för att få brödet levererat på lördagsmorgonen samma vecka. Beställningar som görs efter torsdag kl.13.00 levereras lördag veckan efter beställningen är gjort

Hur fungerarar leveransen? Brödet distribueras av Svensk Hemleverans som bl.a. distribuerar Östgöta Correspondenten. Vi levererar brödet under natten/tidig morgon. Vi strävar alltid efter att du ska få ditt bröd före kl.8 på lördagsmorgonen.

Brödet är förpackat i en plastpåse och kartong som sedan packas i en vattentät och försluten påse som hängs där du får/skulle kunna få en morgontidning levererad. Vanligtvis en postlåda om du bor i hus och på dörren om du bor i lägenhet. Om ditt hyreshus har postboxar hänger vi brödet på din ytterdörr.

När ditt bröd är levererat får du en leveransbekräftelse via sms. Sms:et är tidsstyrd till kl.07.00 lördag för att inte väcka dig men dina produkter kan levereras tidigare.

Vilken tid levereras mitt bröd? Vi levererar brödet under natten/tidig morgon. Vi strävar alltid efter att du ska få ditt bröd före kl.8 på lördag morgonen.

Vad kostar leveransen? Du betalar inget extra för frakten utan det ingår i priset.

När bakas brödet? Brödet bakas under fredagen. Det jäser först i minst 12 timmar för att sedan gräddas på mycket hög temperatur i vår stenugn under eftermiddagen/kvällen. Vi bakar allt bröd för hand vilket innebär att alla bröd kan se olika ut.

Var hittar jag ingredienslistor? Innehållsförteckning finns att läsa vid respektive produkt i webbshopen. Klicka på symbolen för information. Kunder med allergi uppmanas vara extra uppmärksamma.

 Vad händer om min vara blir stulen? När en produkt levererats till leveransadressen övergår ansvaret för produkten till dig som kund. Vi ersätter ej stulen vara.